kep-jpgTe tudod mi az a vállalatirányítási rendszer?

Nem is érdekel, mert kicsi a céged?

Itt az ideje, hogy újragondold ezt, ugyanis amennyiben legalább hárman dolgoztok együtt, akkor már szükséged van rá. A cikkben megmutatom, mire alapozom az állításomat!
Olvasd tovább!

Tedd fel a kezed (nyugodtan monitor előtt olvasás közben), ha volt már olyan, hogy egy-egy feladat valahogy elmaradt, hogy egy visszahívás elfelejtődött, mert nem lett jól vezetve a kockás füzetben vagy az aktuális Excel táblában.

Biztos vagyok benne, hogy nagyon kevesen tudják megmondani, hogy egy projekten pontosan ki,és mennyit dolgozott. Pontosan milyen anyagokat használtak fel. Ezáltal sokan azt sem tudják megmondani, hogy mennyit keresnek egy adott terméken/szolgáltatáson.

Ha csak látszólag tudod megmondani, hogy egy alkalmazottad mennyire terhelt, pontosan mennyit termel a cégnek akkor neked szükséged van valamilyen segítségre.

A vállalatirányítási rendszer (hívjuk inkább okos cégnek) erre jó!

Kezd érdekelni a dolog? Akkor most elmondom pontosan, hogy is működik!

Vegyünk egy saját példát, így a legegyszerűbb. Mi egy informatikai csapat vagyunk, hatan dolgozunk együtt.
Felhívott egyik kedvenc partnerünk (mindegyik kedvencünk, ezért egyformán törődünk velük), hogy szüksége lenne a titkárnőnek egy új számítógépre. (tudom, hogy így könnyű eladni, de minket már ismernek).

Nos, bevallom, én inkább a vállalkozás gazdasági ügyeit intézem, nem vagyok ott a napi aktualitásokban.

Ezért belépek az Odoo rendszerünkbe és kiosztom a feladatot egy szakértő kollégának. Nála azonnal megjelenik,(üzenetet küld a rendszer automatikusan) hogy a feladat szerint vegye fel a kapcsolatot kedvenc partnerünkkel és egyeztesse vele az igényeket.

Ezután már át is tudja adni a feladatot a beszerzőnek, aki elmegy és megveszi a hozzávalókat. Átadja a szerviznek összeszerelésre, telepítésre. A kész terméket pedig a partnerhez rendelt rendszergazda szállítja ki és üzemeli be. Ezután kerül a feladat a számlázáshoz. A pénz beérkezése után pedig zárul a projekt (esetleg még egy kis után követést végzek, hogy tetszik –e a gép színe a titkárnőnek…).

A rendszer pontosan megmutatja nekem, hogy ki hány percet foglalkozott a dologgal, mennyi volt a bekerülési ára a számítógépnek és mennyi maradt rajta a nyereség. Ne felejtsd el, hogy a nyereség nem az alkatrészek vételi és eladási ár közötti különbség!

A folyamat átnézésekor fontos lehet, hogy van-e olyan lépés, amit esetleg ki lehet hagyni (ezáltal optimalizálni a vállalkozás működését) vagy esetleg szükséges beletenni.

Például, hogy a rendszergazdánk ne akarjon, mondjuk elmenni az alkatrészekért, mert így az ő drága ideje másra megy el(ami csökkenti a profitunkat!).

Jobban átgondolva észrevehetjük, hogy azért ennél sokkal-sokkal több előnyünk származik a rendszer használatából:

- rögzítettük az igényt, ha legközelebb egy „ugyanolyan” gépet kérnek, mi tudjuk mi is az

- az alkatrészek sorszáma rögzítve lett a rendszerben, azaz egy garanciális probléma sokkal gyorsabban tud megoldódni, hiszen tudjuk honnan, mikor vettük.

- a számlát a rendszer állította ki, ő figyeli a fizetési határidőt helyettünk, küldi az esetleges felszólítót

- és így tovább a végtelenbe…

A te cégedben egy hónap alatt hány ilyen esemény történik? Mennyi folyamat megy végig? Mennyi akad el? Hogy rögzíted? Hogy elemzed? Mennyi időre visszamenőleg tudod megkeresni az adatokat? Te hány különböző programot használsz erre?

Most már láthatod, hogy egy ilyen rendszer hosszútávon elengedhetetlen lehet a vezetőknek (meg persze a kollégáknak is). Minél többen vagytok egy cégben, annál nehezebben követhető fejben, hogy ki mit csinál.

Sok cég ilyenkor bukik el, mert egyszer csak (mondjuk a karácsonyi hajtásban) káosz lesz és bizonyos alkalmazottaink keveset dolgoznak, veszteséget termelnek, mások meg éppen túl lesznek terhelve és belerokkannak.

Te ne legyél ilyen! Inkább írj nekünk.

  • Rólunk 13

    „Gyakran nem az ár, hanem a kiszolgálás határozza meg az értékesítés sikerét. Az Online Office szakmai tudása és pozitív lélegzetvétele megmutatja, miből van a legnagyobb hiány az országban. Hajrá OnOffice!”
    Kovács Ernő – IT vezető

    Read more
  • Rólunk 12

    "Én a megbízhatóságot emelném ki a kapcsolatunkban. Minden eszközömmel hozzátok fordulok, telefonomtól kezdve a nyomtatómig.."

    Kohanecz Nándor - Millenium Udvar - ügyvezető igazgató

    Read more
  • Rólunk 11

    "Gyorsak és rugalmasak és megbízhatóak vagytok, azt hiszem, nem kell több érv! Gyakorlatilag minden számítógéppel, webbel kapcsolatos kérdésemre, problémámra adtok megoldást."

    Sárik Péter - jazz zongoraművész, zeneszerző, tanár

    Read more
  • Rólunk 10

    "A kedvenc partnerem vagytok, hozzáállásotok és rugalmasságotok nálam mindennél fontosabb..."
    Tauber Sándor- GammaConto Nagykereskedő Kft. -ügyvezető igazgató

    Read more
  • Rólunk 9

    "Profi hozzáállás, gyors kivitelezés, piaci ár, megbízható partner"
    Haffner György- STORE KFT.- Kereskedelmi vezető

    Read more
  • Rólunk 8

    " Egy partnerem ajánlott benneteket mivel tudta, hogy egy megbízható és profi céget keresek. Megoldásotok mindig - mindenre volt! "
    Hunyadi László - Amsa Higénia Kft.- kereskedelmi vezető

    Read more
  • Rólunk 6

    "Régi régi ismeretségünk miatt más szóba sem jöhet nálunk. Már csak azon gondolkodom, hogy a jövőben mit bízzak rájuk..."
    Ilcsik CSaba - Knot Kft- ügyvezető igazgató

    Read more
  • Rólunk 7

    "Gyorsak, pontosak és megbízhatóak. Ha gondom volt hamar orvosolták.
    Weboldal karbantartásra, design javításra, hatékonyságra, irodai munka könnyebbé tételére a legjobb megoldás az Online Office!"
    Puskár Attila - ügyvezető igazgató - PP Kivitelező Kft.

    Read more
  • Rólunk 5

    "A rátok bízott SOS feladatokat megoldottátok, időben, költséghatékonyan, elvárt minőségben. A mai kor eszközeinek a fejlődésével tartjátok a lépést, ezért Nekem ebbe nem kell külön energiát beleölni, elég ha tőletek kérek egy aktuális tájékoztatást..."
    Kozma Károly - Branaldi Kft - ügyvezető igazgató

    Read more
  • Rólunk 4

    " Korrekten , pontosan szállítanak! Magas színvonal tükrözi már a hozzáállásukat is. Nagyon tetszett, ahogy kiderítették, hogy mire is van szükségem valójában! Csak ajánlani tudom őket!"

    Jóvánovits Viktória - Bónusz Brigád - gazdasági vezető

    Read more
  • Rólunk 3

    "Kiemelném lelkiismeretességüket és célorientáltságukat, hisz nem egyszer tapasztaltuk, hogy ha problémába ütköztünk egy-egy szolgáltatónál, addig próbálkoztak míg meg nem találták a megoldást a problémára."
    Antal István - Jezsuita Roma Szakkollégium

    Read more
  • Rólunk 2

    " Bízom bennük ,tudom, hogy minden általános informatikai kérdéseimre adnak megoldást. Olyan szoftveres megoldásokat várok tőlük, amik egyszerűsítik informatikai életemet"
    Láng György - POS Manufaktúra - ügyvezető igazgató

    Read more
  • Rólunk 1

    "Az irodánkban jelenleg csak két ember van akinek lelkesedése az egekig ér. Ők a Ti munkatársaitok. Mindegy mit is találok ki, Ti mindig megoldjátok."
    Lepcsényi Gyula- Ghost busters Kft.- ügyvezető igazgató

    Read more
odoo
ibm
hp
cisco
dell
kh